Olbaltumvielas un muskuļu masa

 

Daudzi no mums ilgu laiku pavada sporta zālēs ar mērķi kļūt spēcīgākiem un audzēt muskuļu masu. Paralēli sporta treniņiem tiek lietoti arī uztura bagātinātāji vai diētiska pārtika. Uz pieejamajiem produktiem reklāmas nolūkos bieži vien ir sarakstītas brīnumainas īpašības un sasolīti milzu efekti. Patlaban muskuļu masas palielinošam efektam ir apstiprinātas un līdz ar to pamatotas tikai divas veselīguma norādes. Proti:

  • olbaltumvielas nodrošina muskuļu masas uzturēšanu;
  • olbaltumvielas veicina muskuļu masas pieaugumu.

Tātad! Ja vēlamies audzēt muskuļu masu ir jālieto olbaltumvielām jeb proteīniem bagāts uzturs. Par pamatu ņemot uzturvērtības aprēķināšanu ir zināms, ka būtiskāko efektu dos šādi produkti:

  • Tītara vai vistas krūtiņa,
  • Zivis – lasis, tuncis,
  • Siers, piemēram mozzarella ar zemu tauku saturu,
  • Biezpiens,
  • Liesa liellopa vai teļa gaļa,
  • Pupiņas,
  • Olas,
  • Jogurts,
  • Piens,
  • Rieksti.

Visaugstākā olbaltumvielu koncentrācija no minētajiem produktiem ir liellopa vai teļa gaļā. Uzturs, kas satur 100 gramus liellopa vai teļa gaļas, satur 36g olbaltumvielu.

Protams, olbaltumvielas speciālu kokteiļu veidā var uzņemt arī ar uztura bagātinātājiem un diētisku pārtiku, kurus dažkārt šajās reizēs sauc par sporta uzturu. Pirms tos iegādāties gan vajadzētu papētīt, kas ir minēts uz to marķējuma. Meklējiet uzturvielu devas uz produktu marķējuma. Tām ir jābūt norādītām. Neuzķeraties uz trikiem, kad jums pārdod īpašus brīnumlīdzekļus par lielu naudu tīklu mārketinga ietvaros. Papētiet sastāvu! Bieži vien dārgajiem produktiem ir precīzi tādi paši analogi atrodami par 5-10 reizes zemāku cenu!

Daudzi nevēlas iletot minerālvielas un vitamīnus, kas ir uztura bagātinātāju formā un cenšās uzņemt visas nepieciešamās uzturvielas dabiski ar ikdienas uzturu. Šajā gadījumā es ieteiktu pievērst uzmanību kas ir attēlots uz uzturvērtības marķējuma pārtikas produktiem. Ražotāji, kas ciena patērētājus cenšās norādīt uz saviem produktiem uzturvērtību un ja kādā no produktiem ir pietiekami daudz, piemēram, joda, folskābes vai vitamīna C vai kādas citas uztruvielas, to attēlo īpaši uz pārtikas produkta marķējuma.