Kalcijs - viens no svarīgākajiem būvmateriāliem no kā mēs esam būvēti.

Patiesība ir samērā vienkārša. Ko mēs apēdam – no tā arī mēs sastāvam un tādā kvalitātē arī darbojās mūsu organisms. Jo sabalansētāk un veselīgāk ēdīsim, jo labāk jutīsimies un būsim veseli. Jo vairāk patērēsim uzturā apšaubāmas kvalitātes pārtiku, kas piekrāmēta ar liekām pārtikas piedevām un krāsvielām, jo vairāk varēsim brīnīties par to, ka sāk streikot mūsu organisms. Šoreiz kalcijs – ļoti svarīgs mikroelements cilvēkam.

Kalcijs ir visbiežāk sastopamā minerālviela cilvēka organismā. Mūsos ir aptuveni 1 kg kalcija. Līdz ar to šīs kalcija rezerves ir nepārtraukti jāpapildina, lai nodrošinātu nepieciešamo kalcija vielmaiņu organismā. Kalcijs visvairāk ir atrodams kaulos un nodrošina mūsu skeleta izturību. Kalcijam ir būtiska loma nervu impulsu pārvadē, kā arī tas ir atrodams hormonu un enzīmu sastāvā, kas regulē mūsu fizioloģiskās funkcijas.

Kalcija labvēlīgajai ietekmei uz mūsu organsmu ir apstiprinātas virkne veselīguma norādes. Piemēram:

  • Kalcijs nodrošina normālu enerģijas izstrādes funkciju,
  • Kalcijs nodrošina nomālu muskuļu veselību,
  • Kalcijs nodrošina normālu nervu impulsu pārvadi,
  • Kalcijs nodrošina normālu gremošanas enzīmu funkciju,
  • Kalcijs nepieciešams veselīgiem kauliem,
  • Kalcijs nepieciešams veselīgiem zobiem,
  • u.c. veselīguma norādes.

Kalcija ikdienas deva pieaugušam cilvēkam ir aptuveni 800 mg. Kā to nodrošināt? Kalcija bagāti produkti ir:

  • siers,
  • jogurts,
  • piens,
  • kefīrs,
  • paniņas,
  • sardīnes,
  • sojas pupiņas,
  • zaļie lapu salāti,
  • siļķes.

Ikdienā būtu vēlams ievērot šādu kārtību – pie pusdienām izdzert kārtīgu glāzi piena vai kefīra nevis saldināto gāzēto dzērienu. Un tā katru dienu! Šāda kārtība būs viens no ķieģelīšiem Tava sabalansētā uztura piramīdā.

Protams, kalciju var uzņemt arī ar uztura bagātinātājiem. Pirms tos iegādāties gan vajadzētu papētīt, kas ir minēts uz to marķējuma. Meklējiet kalcija devas uz uztura bagātinātāju marķējuma. Tām ir jābūt norādītām procentuāli no ieteicamās diennakts devas. Neuzķeraties uz trikiem, kad jums pārdod īpašus brīnumlīdzekļus par lielu naudu tīklu mārketinga ietvaros. Papētiet sastāvu! Bieži vien dārgajiem produktiem ir precīzi tādi paši analogi atrodami aptiekās par 5-10 reizes zemāku cenu!

Daudzi nevēlas iletot minerālvielas un vitamīnus, kas ir uztura bagātinātāju formā un cenšās uzņemt visas nepieciešamās uzturvielas dabiski ar ikdienas uzturu. Šajā gadījumā es ieteiktu pievērst uzmanību kas ir attēlots uz uzturvērtības marķējuma pārtikas produktiem. Ražotāji, kas ciena patērētājus cenšās veikt uzturvērtības aprēķinu un norādīt uz saviem produktiem uzturvērtību un ja kādā no produktiem ir pietiekami daudz, piemēram, kalcija, folskābes vai vitamīna C vai kādas citas uzturvielas, to attēlo īpaši uz pārtikas produkta marķējuma.

Tātad, atcerēsimies – ko mēs apēdīsim – no tā arī mēs sastāvēsim!