Nogurums atkāpjas - dzelzs - enerģijas lādiņš Tavam organismam

Nereti gadalaikos, kad daba mostās mūs pārmāc nogurums un bezspēks, ko mēdz vēl saukt vēl kā pavasara nogurums. Ko darīt un kā dabiskām metodēm stimulēt mūsu organismu?.

Lai mēs atbrīvotos no noguruma un iegūtu enerģiju, kas nepieciešama mūsu organismam ir jānodrošina gan uzturvielu uzņemšana pietiekamā daudzumā gan arī šo uzturvielu izmantošana. Šoreiz par izmantošanu. Līdzīgi kā automašīnai ielejot degvielu vien un nerūpējoties par eļļas maiņu, dzinēja stāvokli un pārējo diez ko efektīvi tā izmantota netiks. Līdzīgi arī ir mums pašiem. Organisma metabolisma procesi, kas nodrošina enerģijas izveidi no uzņemtajām uzturvielām ir tas pats kas automašīnai dzinējs, kas ražo enerģiju lai kustinātu to uz priekšu.

Ir zinātniski pierādīts, ka viens no elementiem, kas būtiski piedalās enerģijas ražošanas procesos cilvēkiem ir dzelzs. Viena no būtiskākajām un plašāk zināmajām dzelzs funkcijām ir dalība skābekļa transportā organismā. Dzelzs ir eritrocītos esošā hemoglobīna sastāvā. Dzelzs funkcija ir piesaistīt skābekli un transportēt to no plaušām uz mērķa šūnām visā organismā. Katru dienu mēs izlietojam vismaz 20 mg dzelzs, lai veidotos eritrocīti – sarkanās asins šūnas, kas transportē skābekli.

Pieaugušam cilvēkam būtu nepieciešams diennaktī uzņemt ap 10-20 miligramiem dzelzs. Patlaban ir apstiprinātas sekojošas veselīguma norādes pārtikas produktiem, kas satur dzelzi:

  • Dzelzs veicina enerģijas ražošanas procesus;
  • Dzelzs veicina normālu eritrocītu ražošanu;
  • Dzelzs veicina imūnās sistēmas veselību;
  • Dzelzs veicina noguruma un bezspēka mazināšanu;
  • Dzelzs veicina psihes izziņas procesus.

Pārtikas produkti, kas mazinās nogurumu, bezspēku un bagātīgi satur dzelzi ir sekojoši:

  • liellopu un putnu aknas;
  • sarkanā gaļa;
  • zaļie lapu salāti (spināti);
  • olas dzeltenums;
  • žāvēti augļi;
  • moluski;
  • tītara gaļa;
  • aknas;
  • pupiņas.

Protams, dzelzi var uzņemt arī ar uztura bagātinātājiem. Pirms tos iegādāties, vajadzētu papētīt, kas ir minēts uz to marķējuma. Meklējiet dzelzs devas uz uztura bagātinātāju marķējuma. Tām ir jābūt norādītām procentuāli no ieteicamās diennakts devas. Neuzķeraties uz trikiem, kad jums noguruma mazināšanai pārdod īpašus brīnumlīdzekļus par lielu naudu tīklu mārketinga ietvaros. Papētiet sastāvu! Bieži vien dārgajiem produktiem ir precīzi tādi paši analogi atrodami aptiekās par 5-10 reizes zemāku cenu! Daudzi nevēlas iletot minerālvielas un vitamīnus, kas ir uztura bagātinātāju formā un cenšās uzņemt visas nepieciešamās uzturvielas dabiski ar ikdienas uzturu. Šajā gadījumā es ieteiktu pievērst uzmanību kas ir attēlots uz uzturvērtības marķējuma pārtikas produktiem. Ražotāji, kas ciena patērētājus cenšās norādīt uz saviem produktiem uzturvērtību un ja kādā no produktiem ir pietiekami daudz, piemēram, joda, dzelzs vai vitamīna C vai kādas citas uztruvielas, to attēlo īpaši uz pārtikas produkta marķējuma.