Kā novājēt - hitozāns - patiesība un meli

Hitozāns jeb angliski chitosan parasti tiek reklamēts kā īpaši iedarbīgs līdzeklis kā novājēt. Vai tas tiešām tā ir? Jau labu laiku Latvija atrodas Eiropas Savienībā un spēkā ir vienota likumdošana par veselīguma norādēm uz pārtikas produktiem. Patērētāju tiesības tiek aizstāvētas un nepatiesi apgalvojumi par pārtikas produktu vai uztura bagātinātāju sastāvā esošajām sastāva vielām ir aizliegti. Visiem apgalvojumiem, kurus ražotāji vēlas likt uz saviem produktiem ir jābūt zinātniski pamatotiem. Šo pamatotību pārbauda Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestāde jeb EFSA. Jau šobrīd ir iespējams pārbaudīt kā novājēt vai kādu citu apgalvojumu vai tas ir patiess par kādas no sastāvā esošās vielas ietekmi uz mūsu organismu ir patiess vai tas ir vienkārši ražotāja mārketinga triks, lai veicinātu preces notietu. Un tagad pie lietas. Pavērtēsim plaši reklamēto notievēšanas līdzekli hitozānu! Atveram akceptēto veselīguma norāžu sarakstu un meklējam hitozānu. Atrodam! Atrodam, ka tam ir labvēlīga ietekme samazināt holesterīna līmeni asinīs, lietojot dienā vairāk kā 3 gramus hitozāna! Lieliski! Atrodam, ka ir bijusi pietekta veselīguma norāde kā novājēt: Contributes to management of weight control -can help in the reduction of body weight -can help to the control of weight by reducing the quantity of fat absorbed from the diet. Šādu efektu arī plaši reklamē pārdevēji. Taču tā diemžēl šī veselīguma norāde ir neapstiprināta un nesniegs efektu kā novājēt. Šis apgalvojums NAV pierādāms zinātniskām metodēm. Līdz ar to nav iespējams apgalvot, ka ir var novājēt lietojot hitozānu! Hitozānam ir apstiprināta iedarbība pazemināt holesterīna līmeni asinīs. Tas ir zinātniski pamatoti un lietojot diennaktī vairāk kā 3g hitozāna mūsu holesterīna līmenis asinīs samazināsies. Pameklējot tirgū ir pieejama virkne ar produktiem, kas piedāvā hitozānu kā aktīvo vielu, kas nodrošina notievēšanu. Dažos produktos vienā kapsulā ir tikai 250mg hitozāna, kas to lietojot kā norādīts – līdz 6 kapsulām dienā nesniegs pilnīgi NEKĀDU efektu, izņemot to, ka maciņs būs kļuvis vieglāks par teju 10 latiem. Pirms iegādāties uztura bagātinātājus gan vajadzētu papētīt, kas ir minēts uz to marķējuma un vai tas ir patiesi. Diemžēl ne vienmēr tas sakrīt. Meklējiet uzturvielu devas uz uztura bagātinātāju marķējuma. Neuzķeraties uz trikiem, kad jums pārdod īpašus brīnumlīdzekļus par lielu naudu tīklu mārketinga ietvaros. Papētiet sastāvu! Bieži vien dārgajiem produktiem ir precīzi tādi paši analogi atrodami aptiekās par 5-10 reizes zemāku cenu! Ja ir kādi jautājumi, rakstiet xpert@xpert.lv vai šeit kā komentāru. Centīsimies atbildēt ātri. Daudzi nevēlas iletot minerālvielas un vitamīnus, kas ir uztura bagātinātāju formā un cenšās uzņemt visas nepieciešamās uzturvielas dabiski ar ikdienas uzturu. Šajā gadījumā es ieteiktu pievērst uzmanību kas ir attēlots uz uzturvērtības marķējuma pārtikas produktiem. Ražotāji, kas ciena patērētājus cenšās norādīt uz saviem produktiem uzturvērtību un ja kādā no produktiem ir pietiekami daudz, piemēram, joda, folskābes vai vitamīna C vai kādas citas uztruvielas, to attēlo īpaši uz pārtikas produkta marķējuma.